התפטר נסים גרייזס, מנכ"ל חברת BSP הנאבקת על קיומה

16 אפריל, 2012

גרייזס ניהל את החברה במשך שנתיים ולפני-כן שימש כמנכ"ל חברת Flowmedic והיה ממייסדי חברת Quicare. חברת BSP פיתחה מדד רפואי חדש בשם HyperQ המאפשר לגלות מחלות לב איסכמיות. היא סיימה את 2011 עם הפסד של 9 מיליון שקל

לפני שבועיים מונתה אלקה ניר מקרן גיזה ליו"ר הדירקטוריון במקום אירית יניב

מכשור רפואי
נסים גרייזס

היום התפטר מנכ"ל חברת BSP מתל-אביב העוסקת בתחום המכשור הרפואי. גרייזס ניהל את החברה במשך שנתיים ולפני כן שימש כמנכ"ל חברת Flowmedic והיה ממייסדי חברת Quicare. מדובר בזעזוע נוסף בחברה הנאבקת על קיומה.

לפני כשבוע וחצי פוטר סמנכ"ל התפעול וההנדסה אורי אבני ולפני כשבועיים החליפה אלקה ניר את אירית יניב כיו"ר הדירקטוריון. ניר הגיעה לחברה מקרן ההון סיכון גיזה שבה שימשה כשותפה ומנהלת. לפני-כן שימשה במשך ארבע שנים כמנהלת תפעול ופיתוח בחברת Biosense Webster שבבעלות ג'ונסון אנד ג'ונסון.

מדד HyperQ החדש

חברת BSP פיתחה מדד רפואי חדש בשם HyperQ, המאפשר לגלות ביעילות גבוהה מחלות לב איסכמיות (הנובעות מפגיעה באספקת הדם ללב), ועל-ידי כך להעניק טיפול מיידי או לחסוך בביצוע בדיקות יקרות יותר. המדד מבוסס על מחקרים מדעיים שהחלו כבר בשנות ה-80 בתחום של High Frequency ECG. מכשיר אקג רגיל מנתח אותות בתדר של עד 100Hz. המחקרים שנערכו בתחום ה-HFECG הראו שגם בתדרים של 150Hz-250Hz קיים מידע קליני מועיל.

מכשור רפואי
סינון ובדיקת התדרים הגבוהים באות ה-ECG מגלה מידע על מחלות איסכמיות

אלא שהגדרת המידע וחילוצו מהווים משימה קשה במיוחד. הטכנולגיה של החברה מאפשרת לחלץ אותו ולקבל מידע קריטי במהלך ביצוע בדיקות א.ק.ג זולות ושגרתיות. החברה נסחרת בבורסת תל-אביב מאז שנת 2006, וגייסה עד היום כ-13 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומהציבור. שלושת המוצרים הקיימים של החברה קיבלו אישורי FDA ו-CE, כאשר מוצר הדגל הוא מערכת HyperQ EX-300, המהווה מערכת משולבת של אקג עם HyperQ.

שנת 2011 היתה אמורה להיות שנת תחילת המכירות, אולם בפועל החברה נקלעה לקשיים וסיימה את השנה בהפסד של יותר מ-9 מיליון שקל. בחודש פברואר 2012 היא גייסה בבורסה 1.34 מיליון שקל, ובחודש שעבר קיבלה אישור המדען הראשי לתקציב מו"פ בהיקף של כ-400 אלף שקל. לאחרונה הודיעה החברה שהיא תנקוט באמצעים לקיצוץ בהוצאות, והפחיתה בשני שלישים את שכרו של מנכ"ל החברה הבת בארה"ב, המשווקת את מוצריה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית