PV Nano הישראלית נכנסת לשוק המעגלים המודפסים

18 אוקטובר, 2015

חתמה על הסכם הבנות עם יצרנית PCB גדולה, שלפיו היא תשתמש בדיו הננומטרי שלה לייצור המוני של מעגלים מודפסים. החברה מחפשת יצרן מדפסות עבור יישום הפרוייקט

חתמה על הסכם הבנות עם יצרנית PCB גדולה, שלפיו היא תשתמש בדיו הננומטרי לייצור המוני של מעגלים מודפסים. החברה מחפשת יצרן מדפסות עבור הפרוייקט

הדיו המוליך של חברת PV Nano Cell
הדיו המוליך של חברת PV Nano Cell

חברת PV Nano Cell ממגדל העמק, המייצרת דיו ייחודי בעל תכונת מלויכות חשמלית, נכנסת לתחום הייצור של מעגלים מודפסים. החברה דיווחה על הסכם הבנות עם יצרנית גדולה של מעגלים מודפסים (PCB), שלפיו הוא יבצע ייצור המוני של מעגלים מודפסים המבוססים בלעדית על הדיו המוליך של החברה.

להערכת PV Nano, זו תהיה הפעם הראשונה שבה ייעשה שימוש בדיו מוליך לצורך ייצור המוני של מעגלים מודפסים. על-פי ההסכם, החברה הישראלית תספק גם את המדפסות שיעשו שימוש בדיו החדשני. כעת החברה נמצאת במשא ומתן עם מספר יצרנים על-מנת לרכוש מהן את המדפסות שהיא תוכל לספק ליצרן המעגלים המודפסים במחירי העלות שלהן.

פרננדו דה לה וגה
פרננדו דה לה וגה

בשלב הראשון, היא תספק לו את הדיו בחינם למשך שלושה חודשים, ולאחר מכן הוא ירכוש את הדיו במחיר מלא. לדברי מנכ"ל ומייסד החברה, ד"ר פרננדו דה לה וגה, שיתוף פעולה עם יצרן PCB חשוב מעניק לחברה את הבסיס הדרוש לה כדי להתרחב בשוק הזה.

"למשפחת מוצרי Sicrys שלנו יש תכנות מיוחדות כמו מחיר נמוך, מוליכות חשמלית גבוהה ואורך חיי מדף ארוכים מאוד".

מאנרגיה סולארית למעגלים מודפסים

חברת PV Nano Cell הוקמה בשנת 2009 כדי לפתח ולייצר דיו מוליך לשימוש בתאים סולאריים (Solar Photovoltaics) וביישומי אלקטרוניקה מודפסת. מייסד ומנכ"ל החברה, ד"ר פרננדו דה לה וגה, מילא תפקידי ניהול בחברות Chemada, Tosaf ו-Cima NanoTech ורשם 11 פטנטים בתחום הננוטכנולוגיה. בין השאר היה יו"ר מאגד הננוטכנולוגיה בתוכנית מגנ"ט של המדען הראשי שניהל פרוייקטי מחקר בהיקף של כ-25 מיליון דולר.

בין המשקיעים בחברה: קרן Terra וחברת החשמל לישראל. עד היום החברה גייסה כ-5.5 מיליון דולר. בגיוס האחרון שלה, בסוף 2013, היא גייסה 3.5 מיליון דולר בהובלת Infinity IP Bank הסיני. בשבוע שעבר היא מינתה סמנכ"ל כספים חדש, את צביקה ליפשיץ, אשר היה סמנכ"ל הכספים של Valens Semiconductors.

בתחילה התמקדה החברה בפיתוח מענה לבעייה שהכבידה על הייצור של פנלים סולאריים. הפנלים מורכבים ממטריצה של תאים מצופים בשכבת זכוכית, שעליה יש להתקין מערך מוליכים כדי להוליך את הזרם החשמלי המיוצר בכל תא. אלא שתהליך הייצור הוא יקר וסובל מתקלות רבות הפוגעות ביעילות הייצור ומעלות את המחיר הכולל של הפנל הסולארי. בנוסף, המוליכים החשמליים נמצאים בצג הקדמי של הפנלים, ומקטינים את השטח הנחשף לקרינת שמש.

החברה פיתחה דיו מוליך על-בסיס חלקיקי כסף או נחושת אשר מתחרה במוצרים הקיימים בשוק. המוצר המבוסס על חלקיקי נחושת נחשב לזול יותר מרוב המתחרים, המייצרים דיו ננומטי על בסיס חלקיקי כסף יקרים יותר. בהערכה מוקדמת של החברה, נמסר שהדיו שלה יכול להפחית ב-20% את העלות לכל וואט הספק בתאים סולאריים.

החברה פיתחה מספר דגמי דיו מוליך, המבוססים על חלקיקי נחושת בגדלים של 60-120 ננומטר ומיועדים לשימוש בתאים סולאריים, תגי RFID, צגי מגע, יישומי אלקטרוניקה מודפסת כמו מעגלי PCB וכדומה.

להערכת חברת Markets & Markets, שוק האלקטרוניקה המודפסת (PE) קיבל תנופה ב-2014. הוא צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב שנתי של 33.8% ולהגיע להיקף כולל של כ-40.2 מיליארד דולר בשנת 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured