שיתוף פעולה בין יזמים סינים והאיגוד הישראלי לרובוטיקה

21 דצמבר, 2015

היזמים הסינים מקימים פארק רובוטי בגואנדז'ו, סין, ומוכנים להשקיע 20 מיליון דולר בישראל, כדי לייצר שיתוף פעולה עם מפתחים וחברות מישראל בתחומי הרובוטיקה

היזמים הסינים מקימים פארק רובוטי בגואנדז'ו, סין, ומוכנים להשקיע 20 מיליון דולר בישראל, כדי לייצר שיתוף פעולה עם מפתחים וחברות מישראל בתחומי הרובוטיקה

ROBOTS

בשבוע שעבר נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין איגוד הרובוטיקה הישראלי, לבין קבוצת יזמים סינים הנמצאים בתהליכי הקמה של פארק תעשיות רובוטיקה בגואנדז'ו. ההסכם מהווה מסמך הבנות, שבו המשקיעים הסינים הצהירו על נכונות להשקיע סכום כולל של כ-20 מיליון דולר בפרוייקטי מו"פ משותפים ישראלים סינים.

במסגרת ההסכם, יוקם סניף ישראלי של מכון הרובוטיקה סין-ישראל, אשר יספק ייעוץ ויעסוק בקישור חברות סיניות וישראליות. ראש האיגוד הישראלי לרובוטיקה, פרופ' צבי שילר, אמר שהסכם מהווה פריצת דרך עבור תעשיית הרובוטיקה הישראלית, הנתמכת על-ידי תשתית מדעית מהמתקדמות בעולם, אולם חסרה את ההשקעות הדרושות כדי לפתח מוצרים חדשניים בתחום מתפתח שעדיין מחפש את דרכו בשוק העולמי. "הקשר הישיר שנפתח לשוק הסיני באמצעות ההסכם, מצעיד את תעשיית הרובוטיקה הישראלית למקום מוביל במהפכת הרובוטיקה של המאה ה-21".

באירוע השתתפו מנהלים בכירים מחברת  Siasun, שהיא חברת הרובוטיקה המובילה בסין , וחברת Vanke, שהיא חברת הנדל"ן הגדולה בסין. איתם הגיעו בכירי ממשל מהנהלת אזור התעשיה של העיר גואנגז'ו. מהצד הישראלי נכח: יריב בכר מנהל מחלקת הודו-סין במשרד הכלכלה, אורי פכטר מנהל מחלקת פרויקטים בינלאומיים במכון הייצוא, דני קטריבס – ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים, פגי מזרחי, ראש יחידת סין במכון הייצוא, ובכירי קהיליית הרובוטיקה בהם פרופ' משה שהם מהטכניון ומייסד מזור, ד"ר אריה פרי נשיא AUVSI ישראל, רפי ערבות מייסד רובוגרופ, ורן ברייאר מנהל תחום רובוטיקה אזרחית בתעשיה אוירית.

המצוקה המפתיעה של סין: מחסור בידיים עובדות

מדוע הסינים צריכים רובוטים? מנהל השיווק בחברת Siasun, ז'אנג ז'ין, הסביר שסין נקלעה למשבר ייצור מאחר שביססה את מעמדה על כוח עבודה זול, אשר מתחיל להתייקר. "על הרקע הזה בחרנו לגבש מודל ייצור חדש המסתמך על רובוטים. לכן תעשיית הרובוטיקה היא יעד אסטרטגי חשוב של סין ואחד מ-10 הסקטורים המועדפים על ידי הממשלה הסינית. כיום אנו עומדים על 30 רובוטים תעשייתיים לכל 10,000 עובדים בתעשיה, לעומת 62 רובוטים במדינות כמו יפן. במקביל, אנו מפתחים גם רובוטים נותני שירותים כגון: מלצרים רובוטיים, ומעריכים שזהו שוק שיעקוף את השוק התעשייתי".

אחד ממנהלי חברת בנייה הסינית Vanke, סיפר שענף הבנייה צורך הרבה ידיים עובדות, "אבל יש לנו מחסור בזה, מכיוון שהצעירים בסין לא רוצים להשתלב בתחום. הרובוטים יוכלו לשפר את שולי הרווח של תעשיית הבנייה.רובוטים מיועדים גם לשמש כמאבטחים, שומרים ומנקים בנכסים שאנחנו מנהלים, לעמוד בקבלה בבתי מלון, לטפל בקשישים ולספק שירותיםבדירות יוקרה ובפארקי שעשועים. אנחנו ענקי נדל"ן אבל קטנים מאוד בתחום הרובוטיקה, ולכן מחפשים שת"פ עם ישראל".

"המפגש הזה מהווה יריית פתיחה להתנעת פעילות המו"פ הישראלי ברובוטיקה מול השוק הסיני.  אני מקווה לראות תוצאות ראשונות של שת"פ זה בכנס הישראלי לרובוטיקה שיתקיים באפריל 2016" , אמר שילר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , השקעות והון סיכון , חדשות