מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל יתמקד במחשוב ענן

31 ינואר, 2011

נסגר פרוייקט הטלקום מכיוון שלא היה גדול דיו. המרכז יגייס השנה בין 50 ל-100 מפתחים חדשים, בנוסף ל-600 העובדים הקיימים, ומעביר כמחצית מעובדיו לפיתוח עבור תשתיות ענן

המרכז יגייס השנה 50-100 מפתחים חדשים, בנוסף ל-600 העובדים הקיימים, ויעביר כמחצית מעובדיו לפיתוח עבור תשתיות ענן

אלקטרוניקה והייטק ליכטמן
משה ליכטמן: היעד שלנו הוא לפתח טכנולוגיות שישפיעו על שוק של מיליארד דולר

מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל יתמקד בשנה הקרובה בתחום מחשוב הענן, וכמחצית מ-600 עובדיו יהיו מעורבים בפיתוח תשתיות ליבה עבור שירותי מחשוב ענן.

כך מסר היום סגן נשיא מיקרוסופט העולמית ונשיא המו"פ בישראל, משה ליכטמן. "70% מכל מאמצי הפיתוח בחברת מיקרוסופט העולמית מרוכזים בתחום הענן", אמר. "בשנה הקרובה נגייס 50-100 חוקרים ומפתחים, רובם המכריע לפרוייקטים בתחום הענן".

מרכז הפיתוח של מיקרוסופט פועל מהרצליה ומחיפה. כיום מפותחים בו 13 מוצרים שונים. בשנה הקרובה צפוי להסתיים פיתוח הגרסאות הראשונות של 11 מהמוצרים, ולאחר מכן הם יושקו בעולם.

אנטי-וירוס ישראלי

אחד מההישגים הבולטים של מרכז המו"פ בשנת 2010, היה פיתוח פתרון האנטי-וירוס Microsoft Security Essentials. הוא הושק לפני 15 חודשים כתוכנת חינם והורד על-ידי כ-100 מיליון משתמשים בעולם. להערכת ליכטמן, MSE היא תוכנת האנטי-וירוס החינמית הפופולרית ביותר בארה"ב והשנייה בעולם. לפני חודש השיק המרכז פתרון ארגוני לאבטחת נקודות קצה (Forefront Endpoint Protection), שהותקן עד היום ב-100 אלף המחשבים הפועלים בחברת מיקרוסופט.

אלקטרוניקה והייטק מיקרוסופט
יישום זיהוי מיקום לאייפון המבוסס על מחשוב ענן

בתוך מרכז המו"פ מתקיים פרוייקט מיוחד במינו של "מעבדות חדשנות". זוהי מעין חממה של מיקרוסופט המצמיחה פעילויות חדשניות במתכונת של חברות סטארט-אפ.

זוהי  מעבדת החדשנות העצמאית היחידה של החברה מחוץ לארה"ב. בתשובה לשאלה מדוע נסגרה מעבדת הטלקום, הסביר ליכטמן שהמעבדה מתמקדת בפרוייקטים בעלי פוטנציאל שוק של מיליארד דולר ומעלה, ומעבדת הטלקום לא התאימה להגדרה הזו.

ענן עם מיקום

אחד הפרוייקטים המעניינים המתנהלים כייום במעבדה קיבל את הכינוי OneAlbum. מדובר בתוכנת חיפוש ועיבוד תמונות, המאפשרת לאתר תמונות ברחבי הרשת ובאתרים חברתיים על סמך דימיון ויזואלי וההקשר שבהן מופיעות בתמונות.

מדובר באלגוריתם הפועל באופן עצמאי, אולם מעלה שאלות מאוד כבדות של פרטיות ושל הגנה על צנעת הפרט. ייתכן שזהו אתגר לא פחות קשה מאשר פיתוח האלגוריתם עצמו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני