האם Apple משנה את שוק ייצור השבבים?

11 אוגוסט, 2013

אחד מהגורמים אשר צפוי לעודד את המגמה הוא המעבר הצפוי של חברת Apple מייצור שבבים אצל חברת Samsung והעברת הייצור הייצור של השבבים עבור הסמארטפונים והטאבלטים שלה לקבלניות ייצור עצמאיות

שוק ייצור השבבים בקבלנות משנה (Chip Contract Manufacturing) יצמח השנה ב-21% בהשוואה לשנת 2012 ויגיע להיקף של כמעט 30 מיליארד דולר.

בניגוד אליו, שוק הסמיקונדקטורס כולו צפוי לצמוח רק בכ-5%. כך מעריכה חברת המחקר IHS במסגרת מחקר שביצעה על תחום הטאבלטים. התעשייה הזו כבר עלתה על מסלול הצמיחה הצפוי: ברבעון הראשון צמחו מכירותיה ב-4% והסתכמו בכ-8.2 מיליארד דולר. תעשיית ייצור השבבים בקבלנות, הנקראת גם Pure-play Foundry מייצרת את השבבים עבור חברות אחרות, המספקות אותם לשוק. החברות המובילות בעולם הן TSMC ו-UMC. חברת TowerJazz הישראלית משתייכת לקבוצה זו ונמצאת בעשירייה המובילה בעולם.

SEMICONDUCTORSאחד מהגורמים אשר צפוי לעודד את המגמה הוא המעבר הצפוי של חברת Apple מייצור שבבים אצל חברת Samsung והעברת הייצור הייצור של השבבים עבור הסמארטפונים והטאבלטים שלה לקבלניות ייצור עצמאיות. לצמיחה המוגברת של התחום ניתן לייחס גורמים נוספים: להערכת IHS, בעוד שתעשיית השבבים כולה עדיין נשענת בעיקר על שוק המחשבים האישיים, רוב הקבלניות העצמאיות פעילות יותר במגזר התקשורת האלחוטי, הממשיך לצמוח.

אלא שייתכן ובקרוב ייכנסו לתחום הזה מתחרים ותיקים, אם כי מוכרים מאוד: סמסונג ואינטל מתחילות להתחרות בשוק הקבלנים העצמאיים ומפתחות טכנולוגיות ייצור יעילות יותר כדי להתחרות בעלויות הנמכוות של הקבלניות העצמאיות. התחרות החדשה תיאלץ אותן לבצע השקעות גדולות יותר בטכנולוגיה ולחדש את פער העלות בינן לבין הענקיות הוותיקות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס