מדוע יצרניות אלקטרוניקה צבאית חומקות מהמשבר?

21 דצמבר, 2010

ADS: "הגידול העיקרי בדרישה הביטחונית בתקופה הקרובה יהיה בעיקר בתחומי ההשבחה ובמתן יכולות מתקדמות לפלטפורמות קיימות"

אלקטרוניקה ייטק תעשייה ביטחונית
מטע"ד ימי MOSP-300 של התעשייה האווירית

תעשיות הביטחון בעולם נמצאות במהלכו של משבר שיימשך גם בשנים הבאות. החברות היחידות שייצאו ממנו הן חברות ביטחוניות בעלות מומחיות בתחומי אלקטרוניקה. כך עולה ממחקר שוק חדש של חברת Strategy Analytics Advanced Defense Systems, שפורסם השבוע.

המחקר מגלה שתעשיית הביטחון העולמית נמצאת בשנתיים האחרונות בתהליך ירידה במכירות, אשר ימשיך להיות מורגש גם בשנים הבאות, עקב קיצוצים בתקציבי רכש בעולם.

צמיחת תעשייה בשנת 2009 ירדה ל-7% בהשוואה לצמיחה של 11% בשנים 2007-2008. "נתון חשוב יותר לתעשייה הוא שריווחיותה צנחה ב-42%", אמר אנליסט ADS  ועורך המחקר, אסיף אנוואר. "התעשייה צפויה לתמודד עם אתגרים קשים עקב קיצוצים בתקציביהם של פרוייקטים ביטחוניים מרכזיים בעולם, קיצוץ שעשוי לשנות את המודל העסקי של התעשייה".

מנהל סניף צפון אמריקה של ADS, אריק הייאם, אמר שאומנם תעשיית הביטחון מצטמצמת, "אולם חברות בעלות יכולות בתחומי האלקרוניקה, צפויות לחזור למסלול צמיחה: הגידול העיקרי בדרישה הביטחונית בתקופה הקרובה יהיה בעיקר בתחומי ההשבחה ובמתן יכולות מתקדמות לפלטפורמות קיימות". המחקר סוקר את 20 היצרניות הביטחוניות הגדולות בעולם, בהן גם התעשייה האווירית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון