Wind River הכריזה על פתרונות חינמיים לענן ול-IoT

5 נובמבר, 2015

מערכות ההפעלה החינמיות Wind River Rocket ו-Pulsar Linux תומכות בארכיטקטורות של אינטל ושל ARM, ובטווח רחב של לוחות אם מסחריים

מערכות ההפעלה החינמיות Wind River Rocket ו-Pulsar Linux תומכות בארכיטקטורות של אינטל ושל ARM, ובטווח רחב של לוחות אם מסחריים

מנכ"ל אינטל מציג את המוצרים של ווינד ריבר
מנכ"ל אינטל מציג את המוצרים של ווינד ריבר

חברת Wind River הנמצאת בבעלות אינטל (Intel) השיקה השבוע חבילת ענן מקיפה בשם Wind River Helix Cloud, ומערכות ההפעלה החינמיות Wind River Rocket ו-Pulsar Linux. המערכות החדשות נועדו להגדיל את נוכחותה בתחום הענן וביחידות הקצה המעבירות נתונים לענן: מכשירים, שערי הגישה ומיקרו בקרים (MCU). "סט הפתרונות שלנו מהווה סט כלים בסיסיים לפשט ולהאיץ את היישום של טכנולוגיות IoT בתעשיות שונות", אמר סגן נשיא ווינד ריבר, בארי מיינץ.

בהכרזה השתתף מנכ"ל חברת אינטל, בריאן קרזניץ', אשר הסביר שמדובר במהלך מקביל ובתיאום לאסטרטגיית האינטרנט של הדברים של חברת אינטל. "כשה-IoT צובר תנופה, יש צורך בחבילה של מוצרים מקושרים ושירותים הנובעים מהם, ולא במוצר בדיד. לכן בדצמבר האחרון הכרזנו על Intel IoT Platform, המשמשת כארכיטקטורת ייחוס המבוססת על מוצרים של אינטל. היא מראה כיצד ניתן לפתח יישומי IoT מלאים במהירות בקלות רבה יחסית".

מערכת Helix Cloud מאפשרת לווינד ריבר לספק מוצרי תוכנה כשירות (SaaS) עם גישה בכל מקום ובכל זמן לכלי פיתוח, מעבדות וירטואליות ורכיבים מיושמים. מוצרי Helix Cloud הזמינים במודל SaaS כוללים: Wind River Helix App Cloud – סביבת פיתוח מבוססת ענן לבניית אפליקציות אינטרנט של הדברים. Wind River Helix Lab Cloud – מעבדת חומרה וירטואלית בענן לסימולציה ובחינה של רכיבי IoT ומערכות מורכבות. Wind River Helix Device Cloud – פלטפורמה מבוססת ענן לניהול רכיבי IoT והנתונים שהם מפיקים.

WIND-RIVER-ROCKET

מערכת Wind River Rocket היא מערכת הפעלה זמן-אמת חסכונית במשאבים ומקושרת ישירות לענן Helix. היא מציעה תמיכה בריבוי ארכיטקטורות ותוכנה עבור יישומם הרצים על מיקרו-בקרים MCU 32bit כמו אלו בהם משתמשים בריכוזים של חיישנים קטנים, מיחשוב לביש ורכיבים המנצלים את יתרונות ה-IoT.

מערכת Wind River Pulsar Linux היא מערכת הפעלה לינוקס בינארית רזה, המבוססת על הפצת Wind River Linux ומקושרת ישירות ל-Helix Cloud. היא מציעה תמיכה בריבוי ארכיטקטורות ותוכננה לרוץ על יישומים מ- 32bit  ועד מעבדים של 64bit. המערכות Wind River Rocket ו-Wind River Pulsar Linux אינן תלויות פלטפורמה. הן תומכות בארכיטקטורות של אינטל ו-ARM, ובטווח רחב של לוחות אם מסחריים רגילים.

סביבת פיתוח ל-IoT

כדי לאפשר סביבת אינטרנט של הדברים שיתופית, ווינד ריבר פועלת בשיתוף פעולה עם חברות כמו: אוטודסק, אדוונטק, אבנט, פריסקייל, HP Enterprise, מיקרוסופט, אורקל, TCS, Texas Instruments ועוד. החברה גם יצרה את תכנית המפתחים Helix Developer Program כדי לתמוך בקהילת פיתוח ה-IoT. התוכנית הגלובלית כוללת שותפים טכנולוגיים של יצרני סיליקון ותוכנות עצמאיות (ISV), חברות פיתוח תוכנה, מפתחות פתרונות ל-OEM, אינטגרטורים, חברות ענן ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , טכנולוגיות מידע