תפנית אסטרטגית ב-BSP, החברה צופה ירידה במכירות ב-2012

14 מאי, 2012

לפני כחודש פרשה ההנהלה הבכירה של החברה ומונתה אלקה ניר, שהגיעה מגיזה, כיו"ר הדירקטוריון. חברת BSP פיתחה מדד רפואי חדש בשם HyperQ, המאפשר לגלות ביעילות גבוהה מחלות לב איסכמיות (הנובעות מפגיעה באספקת הדם ללב), ועל-ידי כך להעניק טיפול מיידי או לחסוך בביצוע בדיקות יקרות יותר

תתמקד במוצרים של החברה בתחום המנוחה (Rest), הנמצאים עדיין בתהליך פיתוח

בעקבות הקשיים שאליהם נקלעה בשנה האחרונה, החליטה חברת BSP עיבוד אותות ביולוגיים על אסטרטגיה חדשה. היום החברה הודיעה על הסטת המיקוד ממכירה עצמאית באמצעות מפיצים בעולם, למכירה באמצעות שותפים אסטרטגיים. במקביל, החברה תתמקד במוצרים של החברה בתחום המנוחה (Rest), הנמצאים עדיין בתהליך פיתוח. המשמעות הישירה של ההחלטה היא שהיקף המכירות בשנה הקרובה צפוי להצטמצם.

לפני כחודש התפטר מנכ"ל החברה נסים גרייזס, ימים מספר לאחר פיטורי סמנכ"ל התפעול וההנדסה אורי אבני, ומינויה של אלקה ניר כיו"ר הדירקטוריון. ניר הגיעה לחברה מקרן ההון סיכון גיזה שבה שימשה כשותפה ומנהלת. לפני-כן שימשה במשך ארבע שנים כמנהלת תפעול ופיתוח בחברת Biosense Webster שבבעלות ג'ונסון אנד ג'ונסון.

מדד רפואי חדש

חברת BSP מרמת החייל פיתחה מדד רפואי חדש בשם HyperQ, המאפשר לגלות ביעילות גבוהה מחלות לב איסכמיות (הנובעות מפגיעה באספקת הדם ללב), ועל-ידי כך להעניק טיפול מיידי או לחסוך בביצוע בדיקות יקרות יותר. המדד מבוסס על מחקרים מדעיים שהחלו כבר בשנות ה-80 בתחום של High Frequency ECG. מכשיר אקג רגיל מנתח אותות בתדר של עד 100Hz. המחקרים שנערכו בתחום ה-HFECG הראו שגם בתדרים של 150Hz-250Hz קיים מידע קליני מועיל.

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לחלץ אותו ולקבל מידע קריטי במהלך ביצוע בדיקות א.ק.ג זולות ושגרתיות. החברה נסחרת בבורסת תל-אביב מאז שנת 2006, וגייסה עד היום כ-13 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומהציבור. שלושת המוצרים הקיימים של החברה קיבלו אישורי FDA ו-CE, כאשר מוצר הדגל הוא מערכת HyperQ EX-300, המהווה מערכת משולבת של אקג עם HyperQ. שנת 2011 היתה אמורה להיות שנת תחילת המכירות, אולם בפועל החברה נקלעה לקשיים וסיימה את השנה בהפסד של יותר מ-9 מיליון שקל. בחודש פברואר 2012 היא גייסה בבורסה 1.34 מיליון שקל, ובחודש שעבר קיבלה אישור המדען הראשי לתקציב מו"פ בהיקף של כ-400 אלף שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית