ריט מתכננת להפתיע את השוק בסדרה של מוצרים חדשים

17 יוני, 2012

מאז שמונה המנכ"ל החדש ואדים ליידרמן לפני כארבעה חודשים, נכנסה החברה לתהליך גיבוש אסטרטגי שיכלול סגירת חלק מקווי המוצר, כניסה לשווקים חדשים, התמקדות בשווקים צומחים וגיוס הון בבורסה. החברה תתמקד בשווקים צומחים ותספק פתרונות כוללים

חברת ריט (RiT Technologies) מרמת החייל נמצאת בעיצומו של תהליך גיבוש אסטרטגיה חדשה שבעקבותיו היא תוציא לשוק סדרה של מוצרים חדשים ומפתיעים. כך סיפר ל-Techtime המנכ"ל החדש, ד"ר ואדים ליידרמן.

ריט טכנולוגיות ואדים ליידרמן"אנחנו מדברים על תהליך שיימשך כשנה, שבמסגרתו אנחנו מפתחים סדרה של מוצרים חדשים המרחיבים את הפורטפוליו של החברה מעבר לשוק ניהול תשתיות הכבילה המסורתי שלה. חלק מהמוצרים החדשים ייצאו לשוק כבר ב-2012".

התוכנית החדשה אושרה בחודש שעבר על-ידי דירקטוריון החברה, הבוחן בימים אלה גם אפשרות לבצע גיוס הון נוסף בבורסה. ליידרמן: "היעד הוא להכפיל את מכירות המוצרים הקיימים בתוך כ-3 שנים ולהגיע בהם למכירות של כ-26 מיליון דולר לפחות. כאן הצמיחה תושג באמצעות בנייה מחדש של מערך השיווק וההפצה והתמקדות בארגונים העסקיים".

"הקדמנו את השוק"

חברת ריט נוסדה בשנת 1989 על-ידי האחים זיסאפל כחלק מקבוצת רד בינת. היא פיתחה חזון טכנולוגיה שלפיו תשתיות הכבילה צריכות להיות מנוהלות, והגדירה את התחום של ניהול השכבה הפיסית של תשתיות תקשורת. המערכות של החברה סייעו לחברות טלקום לנהל ולעקוב בצורה חכמה אחר התצורה הפיסית של הרשתות. ליידרמן מעריך שבשלב מסויים החלוציות היתה בעוכריה: " להערכתי הקדמנו את השוק, ולא הצלחנו לחנך אותו בצורך לנהל את התשתיות הפיסיות בצורה חכמה".

בשנת 1997 היא הונפקה בנסד"ק, ובשנת 2008 רכשה קבוצת Stins Coman הרוסית את השליטה בחברה מהאחים זיסאפל. מאז מגדילה הקבוצה הרוסית את חלקה בחברה באמצעות הלוואות הניתנות להמרה למניות, וכיום היא מחזיקה בכ-70% ממניותיה. הקבוצה הרוסית, ששמה הוא "מדינה בתוך מדינה" בלטינית, מחזיקה בבעלותה 17 חברות שונות, כאשר ריט היא החברה הציבורית היחידה. בשנים האחרונות היא הרחיבה את התפיסה לתחום מרכזי הנתונים, והיתה מהחברות שהגדירו את תחום "ניהול וניטור תשתיות חוות שרתים" (DCIM).

מהו הכיוון האסטרטגי החדש?

ליידרמן: "עד לאחרונה החברה התמקדה בשני תחומים עיקריים: מיפוי תשתיות טלקום, וניהול תשתיות פיסיות ארגוניות. כיום הטלקום עובר לתשתיות של כבלים אופטיים, ולכן תרומת שוק ספקי הטלקום  למכירות שלנו נמצאת בירידה. במקביל, חלה עלייה בשוק חוות השרתים, בעקבות הצורך לחסוך באנרגיה העצומה שהם צורכים וההכרה בכך שחוות שרתים הפכו לתשתיות במלוא מובן המילה".

פורטפוליו חדש

"בתחום זה הכרזנו בתחילת השנה על מערכת CenterMind, הכוללת חומרה חכמה ואמצעי ניטור, פתרונות כבילה מנוהלים, וגם תוכנת ניהול כוללת, בעלת יכולת חדירה עד לרמת הפורט הבודד ומערכת לניהול תנאי הסביבה וניהול צריכת החשמל. כעת ברור לנו שאנחנו זקוקים למפנה טכנולוגי משמעותי. גיבשנו תוכנית אסטרטגית שאושרה לאחרונה על-ידי הדירקטוריון, אשר כוללת סדרה של מוצרים חדשים המרחיבים את הפורטפוליו של החברה, ואשר חלקם נכנס לשווקים חדשים לגמרי שלא פעלנו בהם עד היום. חלק מהמוצרים החדשים יגיעו עד סוף השנה וחלקם בשנה הבאה".

ליידרמן לא מפרט מה הם המוצרים החדשים שהחברה מפתחת, אולם ראוי לציין שבאחד מהדיווחים של החברה לבורסה מוזכר תחום חדש שאליו היא נכנסת: Indoor Wireless Optical Solution. זהו תחום שעדיין אינו מוגדר בתקינה ועדיין אין בו מתחרים.

מה מיוחד במוצרים החדשים?

ליידרמן: "המתחרות שלנו הן בעיקר חברות ענק שהמוצר העיקרי שלהן הוא ייצור כבלים, ומערכות הניהול הן רק מוצר משלים. המסקנה היא שגם אנחנו צריכים לספק פתרון מלא, ולכן חתמנו לאחרונה על הסכמים עם יצרני כבלים, המאפשרים לנו לספק גם את תשתיות הכבילה. המטרה היא להחזיר את ריט למעמד המוביל שהיה לה בעבר, ולהופכה לחברה המספקת פתרונות מערכתיים בשוקי תקשורת הנתונים ותשתיות התקשורת".

כיצד החברה נערכת ברמת השיווק והמכירות?

"כיום אנחנו פרוסים בכל העולם. בששת החודשים האחרונים גייסנו כ-20 עובדים וכיום יש בחברה כ-100 עובדים, שליש מהם בחו"ל. המטרה להתמקד בטריטוריות המניבות ביותר. אירופה נמצאת בקיפאון, ובבריטניה לשם המחשה יש ירידה של 150% במכירת פורטים מנוהלים. לעומת זאת באסיה, במיוחד בסין ובהודו, השווקים צומחים מהר מאוד.

"ההשוואה בין שתי המדינות מעניינת: בסין מוקמים מרכזי מידע גדולים יותר, ואילו בהודו המחירים גבוהים יותר. גם ארצות הברית היא שוק יעד חשוב. אנחנו מרחיבים את העבודה עם גופי ייעוץ. חשוב להבין שבתחום הכבילה יש משקל חשוב מאוד ליועצים, מכיוון שגופים מחליפים את התשתית שלהם רק בכל 15-20 שנה, ולכן ההחלטות שלהם מתקבלות לאחר קבלת המלצות מחברות הייעוץ".

להוביל את השוק, גרסת 2.0

ליידרמן הוא בעל תואר שלישי להנדסת אווירונאוטיקה מהטכניון. הוא הגיע לטכניון כעתודאי, ושירת כמעט 30 שנה במערך הטכני של חיל האוויר. בתפקידו האחרון שימש כאחראי משאבים, תקציב, כוח-אדם ומערכות מידע בלהק הציוד של חה"א.

הוא מאמין כי המושג DCIM, ייהפך עם השנים למושג גנרי כמו ERP ו-CRM, אולם הפעם ינסה למנוע מהחברה ליפול במלכודת שבה נפלה בעבר, כאשר חלק משותפיה העתיקו את המוצרים שלה והחלו להתחרות בה: "כאשר OEM שאתה עובד איתו גונב לך את הפטנט, סימן שהצלחת להביא בשורה חדשה, אבל איבדת את השוק. הפעם ננסה לחנך שוב את השוק – אבל לא לאבד אותו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , טכנולוגיות מידע , תעשייה ישראלית