פריימסנס תחשוף חיישן תלת-מימדי חדש עבור טלפונים ניידים

12 דצמבר, 2012

השבב החדש, בשם קוד Capri, ייחשף בתערוכת CES בינואר 2013. פריימסנס הצליחה להקטין פי 10 את טכנולוגיית הדור הנוכחי, ומתכננת לשווק אותו ליצרני סמארטפונים, טאבלטים וציוד צרכני ביתי כמו טלוויזיות ורובוטים מסחריים

"הוא יספק עומק וממשק משתמש טבעי לסמארטפונים הפופולריים ביותר כיום"

חברת פריימסנס (PrimeSense) מתכננת לחשוף בתערוכת CES הקרובה שתתקיים בינואר בלאס-וגאס את הדור הבא של החיישנים בתלת-מימדיים מתוצרתה, שקיבל את הכינוי Capri. החברה מספקת את השבב עם תכנון ייחוס חדשה המאפשרת לשלב אותו במוצרים צרכניים כמו מחשבים אישיים, מחשבים ניידים, טאבלטים ואפילו סמארטפונים ומכשירי טלוויזיה.

3Dהחברה הודיעה שהדוגמאות הראשונות עבור פיתוח ואינטגרציה יגיעו לשוק באמצע 2013. מנכ"ל החברה, יינון ברכה, אמר שהחיישנים מהדור החדש קטנים פי 10 מחיישני הדור הנוכחי של החברה. "קפרי קטן מספיק כדי להיכנס לסמארטפונים הפופולריים ביותר כיום, ולספק להם עומק וממשק משתמש טבעי".

הטכנולוגיה של פריימסנס מבוססת על שידור קרינה אינפרא אדומה אל הסביבה הקרובה וקליטתה על-ידי חיישן CMOS סטנדרטי. ההקרנה מבוססת על פטנט של החברה בשם Light Coding. המידע המקודד מועבר אל שבב SoC של החברה, שבו מופעלים אלגוריתמים שהחברה פיתחה מאפשרים לנתח את האותות החוזרים ולחלץ מהם מידע תלת-מימדי כדי להפעיל מכשירים באמצעות מחוות.

קליטת הנתונים והעיבוד בוצעו בשבב PS1080 שהחברה ייצרה. מפרסומים ראשונים באתר החברה עולה שככל הנראה ארכיטקטורת Capri (השבב קיבל את הכינוי PS1200) מאפשרת להריץ חלק גדול מהחישובים על-גבי המעבד של המכשיר המארח, ובכך לצמצם למינימום את דרישות העיבוד והגודל של השבב עצמו.

ההצלחה הגדולה ביותר של החברה היתה החלטתה של חברת מיקרוסופט לשלב את הטכנולוגיה בקונסולת המשחקים Kinect. בעקבות מיקרוסופט אימצו חברות נוספות את הטכנולוגיה. יצרנית המחשבים ASUS הוציאה את ערכת החישה Xtion לשימושים ביתיים, הכוללת רשת אלחוטית וחיישן התנועה של פריימסנס.

חברת iRobot, הנחשבת לאחת מהחברות המובילות בתחום הרובוטיקה המסחרית, שילבה את החיישן של פריימסנס ברובוט הרפואי AVA, אשר כבר מותקן במספר מרפאות ובתי חולים. הוא מקושר באמצעות Wi-Fi אל תשתית הענן ממנה הוא מקבל את כל המידע על הפציינטים, ומסייע לצוות הרפואי לבצע בדיקות ולטפל בחולים.

PrimeSense

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית