סיסקו מתכננת ארגון מחדש רחב-מימדים. המנכ"ל צ'יימברס: "איכזבנו את המשקיעים. זה הזמן לקבל החלטות אמיצות"

13 אפריל, 2011

במייל ששלח לכל עובדי סיסקו, מסביר המנכ"ל ג'ון צ'יימברס מדוע סיסקו צריכה להמציא את עצמה מחדש. הוא רומז לשינויים בקווי המוצר של החברה, בשיטת התפעול ובמנגנון הקצאת המשאבים, ומבקש מהעובדים לקבל בהבנה החלטות קשות

במייל ששלח לכל עובדי סיסקו, מסביר המנכ"ל ג'ון צ'יימברס מדוע סיסקו צריכה להמציא את עצמה מחדש. הוא רומז לשינויים בקווי המוצר, בשיטת התפעול ובמנגנון הקצאת המשאבים, ומבקש מהעובדים לקבל בהבנה החלטות קשות

Techtime Ciscoמנכ"ל סיסקו (Cisco) רומז שסגירת קו ייצור ה-Flip היא רק השלב הראשון בשינויים שהוא מתכנן לחולל בחברה בחודשים הקרובים. כזכור, אתמול הודיעה סיסקו על הפסקת הייצור והתמיכה ברו מוצרי מצלמת הרשת Flip, שיביא לפיטורי 550 עובדים.

חברת סיסקו היא מענקיות ציוד התקשורת בעולם. החברה מעסיקה כ-71 אלף עובדים. במחצית השנה האחרונה הסתכמו מכירותיה ב-21.2 מיליארד דולר. למרות זאת, המנייה של החברה לא מטה לה חסד: בחודש האחרון היא נסחרת בערכים שמסביב ל-17 דולר, בהשוואה ליותר מ-27 דולר בדיוק לפני שנה. אולי בגלל שולי הרווח הנמוכים שלה (23%) ואולי בגלל התחזקות המתחרים.

כעת מתברר שמדובר ככל הנראה במהלך ראשון בסדרת מהלכי ארגון מחדש המתוכננים בסיסקו. בשבוע שעבר העלתה מנהלת יחסי הציבור של סיסקו, קארן טילמן, לבלוג שלה, תזכיר ששלח יו"ר ומנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס לכל עובדי החברה.

"אמת פשוטה"

התזכיר הוא טקסט ארוך שבו מתאר צ'יימברס כיצד נפגש בשבועות האחרונים עם לקוחות החברה כדי לשמוע מהם את חוות דעתם על סיסקו, ומהם יתרונותיה וחסרונותיה בעיניהם. לקראת סופו הוא מגיע ללב העניין: "אנחנו מתמודדים עם אמת פשוטה: איכזבנו את המשקיעים ואנחנו מבלבלים את העובדים. בשורה התחתונה, איבדנו חלק מהאמון שהיה מרכיב חיוני בהצלחה של סיסקו – ואנחנו חייבים לזכות בו מחדש. השוק שלנו נמצא בתהליכי שינוי, וסיסקו נמצאת בתהליכי שינוי, וזה הזמן המתאים להגדיר את השינוי הזה לעצמנו וללקוחותינו".

צ'יימברס גם מגדיר מסגרת זמן ברורה: "בשבועות הקרובים, וככל שאנחנו מתקרבים ל-2012, אתם תראו מספר מהלכים שסיסקו תבצע, כאשר כל השינויים יתבצעו בהתאם לקווים מנחים ועקרונות ברורים. לא נתקן מה שאינו מקולקל: חמשת תחומי העדיפות של החברה הם: ניתוב, מיתוג ושירותים, שיתופיות, וירטואליזציה של מרכזי נתונים ומחשוב ענן. כל הצעדים שיינקטו מיועדים לחזק תחומים אלה.

"נקבל החלטות קשות ומשמעותיות. נתמודד בדיוק כירוגי עם השאלה כיצד לתקן את הפורטפוליו של המוצרים ואיזה תחומים צריך לחזק".

המייל אינו מפרט מה יהיו המהלכים, אולם רומז שהחברה מתקשה להמתודד מול מתחרים חדשים: "אנחנו נחזק את ההובלה שלנו בתחומי העדיפות. האסטרטגיה שלנו המבוססת על הרשת לא משתנה, אולם הגישה שלנו להשגת הובלה בליבת הרשת נמצאת בתהליך שינוי. בתחום המיתוג, יש לנו מתחרים חזקים המציעים ללקוחות מספר מודלים עסקיים וארכיטקטורות טכנולוגיות. לא הם שיגדירו אותנו. אנחנו צריכים לספק ללקוחות הקיימים שלנו מספיק סיבות כדי לבצע את השינוי ביחד איתנו.

"נקל על העבודה בסיסקו ועל העבודה מול סיסקו. אנחנו נפשט את שיטת העבודה ואת תהליך הקצאת המשאבים. נבצע שינויים במבנה התיפעולי של החברה, כדי לחזק את הצוותים ולשלב את פעילויותיהם. ייצרנו את משרת ה-COO, שאותה ימלא גרי מור, כדי לנהל את השינוי ביחד אתי ועם הנהלת החברה.

"זה לא יהיה קל, ואני מצפה לשיתוף פעולה מצד כולכם".

עוד בנושא: המייל המקורי של ג'ון צ'יימברס

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת