משרד הפטנטים הקוריאני תומך בתביעה של Given Imaging

9 יולי, 2012

החברה מיקנעם שהמציאה את גלולת המצלמה PillCam, תובעת את החברה הקוריאנית IntroMedic על הפרת שני פטנטים. עד כה תביעתה התקבלה בגרמניה, וגרמה להורדת מוצרי המתחרה הקריאנית מהמדפים

הפסיקה בגרמניה ועמדת משרד הפטנטים הקוריאני מקילים על גיוון אימג'ינג

גיוון אימג'ינג קניין רוחנימשרד הפטנטים בקוריאה קבע בשבוע שעבר שחברת Given Imaging מחזיקה בפטנטים שעליהם היא תובעת את חברת Intromedic הקוריאנית. בנובמבר 2011 תבעה חברת גיוון אימג'ינג את Intromedic בבית המשפט המחוזי בסיאול, בטענה כי מצלמת הגלולה של החברה, משווקת תחת השם MiroCam, מפירה שני פטנטים של גיוון אימג'ינג שנרשמו בקוריאה.

בתגובה, יזמה אינטרומדיק תהליך במשרד הפטנטים הקוריאני (KIPO) שנועד להביא להסרת רישום הפטנט של גיוון אימג'ינג. אולם משרד הפטנטים דחה כאמור את ההליכים, ולהערכת גיוון אימג'ינג פגע קשה בטיעוני ההגנה שלה במשפט. כעת שמורה לאינטרומדיק זכות לערער על החלטת משרד הפטנטים.

Given Imaging קניין רוחני מכשור רפואי
מאבק בין הגלולה הקוריאנית (מימין) והגלולה הישראלית

היום הודיעה גיוון אימג'ינג שהיא תחדש את ההליכים המשפטים, אשר הוקפאו עד לקבלת החלטת משרד הפטנטים. החברה מסרה שאם בית המשפט יקבל את טענתה שאינטרומדיק הפרה את הפטנטים שלה, היא לא תוכל לייצר את גלולת MiroCam בקוריאה, או למכור בחו"ל גלולה שיוצרה בקוריאה. גיוון אימג'ינג מעריכה שהחלטת בית המשפט תתקבל עד סוף השנה.

320 פטנטים רשומים

נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג, חומי שמיר, אמר שהחברה השקיעה מאמצים והון רב בפיתוח 320 פטנטים רשומים שיצרו מהפיכה בתחום הדיאגנוסטיקה של מערכת העיכול (GI Diagnosis). "אנחנו נחושים להגן על המוצרים החדשניים שלנו", אמר. מדובר בתביעת הפטנטים השנייה של גיוון אימג'ינג כנגד אינטרומדיק.

בחודש מרץ 2011 קבע בית המשפט המחוזי בדיסלדורף, גרמניה, שהמוצר הקוריאני מפר שני פטנטים של גיוון אימג'ינג הרשומים בגרמניה. בעקבות ההחלטה הוא אסר על המפיץ הגרמני של אינארומדיק למכור בגרמניה את הגרסה הנוכחית של גלולת MiroCam  ואת תוכנת MiroView המאפשרת להשתמש בה. אומנם קיימת אפשרות שהחברה הקוריאנית תערער על ההחלטה בפני בית משפט פדרלי במינכן, אולם במידה והיא תגיש עירעור, הוא צפוי להיות מוגש רק לקראת סוף השנה.

מכירות של 190 מיליון דולר ב-2012

חברת גיוון אימג'ינג מיקנעם המציאה את גלולת המצלמה PillCam, אשר יצרה מהפיכה בתחום הבדיקות והדיאגנוסטיקה של מערכת העיכול. ברבעון הראשון של 2012 הסתכמו מכירות החברה ב-41.8 מיליון דולר, צמיחה של 5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה העיקרית היתה בארצות הברית (11%), לעומת קיפאון וירידה במכירות באירופה וביפן. בשנת 2011 כולה הסתכמו מכירות החברה בכ-178 מיליון דולר, צמיחה של 12.8% בהשואה ל-2010. החברה צופה שמכירותיה השנה יסתכמו בכ-190 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , קניין רוחני , תעשייה ישראלית