"כל מוצר זיהוי פנים של מיקרוסופט מבוסס על אלגוריתם ישראלי"

22 אפריל, 2012

כנס Think Next 2012 של מיקרוסופט שניפתח היום בנמל תל-אביב חושף 40 טכנולוגיות מהפכניות שחלק גדול מהן מפותח בישראל על-ידי חברות סטארט-אפ מקומיות או מרכז" המו"פ המקומי - אחד משלושת מרכזי המו"פ היחידים של מיקרוסופט המצויים מחוץ לארה"ב

חברת מיקרוסופט חושפת היום 40 טכנולוגיות חדשות במסגרת כנס Think Next 2012 שניפתח היום בביתן 11 בנמל תל-אביב.

MICROSOFT NEXT
מנהל מרכז המו"פ, יורם יעקובי

מדובר באחד מהארועים הטכנולוגיים המרתקים, שהועתק על-ידי מיקרוסופט באתרים נוספים בעולם. הרעיון נולד בארץ לפני כ-4 שנים, כאשר במיקרוסופט ישראל החליטו לפתוח לציבור את הכנס הפנימי Tech Fest ולהביא אליו חברות סטארט-אפ עם רעיון חדשני.

 מנהל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, יורם יעקובי, סיפר היום בפתיחת הכנס, שהחל מהשנה תקיים מיקרוסופט ארועים דומים גם בהודו ובסין, שהן המדינות היחידות מלבד ישראל שבהן יש מרכזי פיתוח מרכזיים של החברה מחוץ לארה"ב.

לארוע השנה מגיעה משלחת בכירה מאוד מארה"ב: מנהל המחקר העולמי של החברה, ריק ראשיד, אשר מגיע בראש משלחת של 25 מהמנהלים הבכירים בחברה. בין השאר הם יצפו ב-40 טכנולוגיות חדשות: 20 טכנולוגיות שפותחו על-ידי חברות בטארט-אפ ישראלים ועוד 20 טכנולוגיות שפותחו במרכזי הפיתוח של מיקרוסופט, ובהם מרכז הפיתוח הישראלי.

אפליקציה של "מתכונים"

אחד מהפיתוחים המעניינים של מיקרוסופט בישראל נקרא On-x. מדובר באפליקציה אשר יודעת לטפל בכל האותות הנאספים בטלפון הסלולרי, ולהפוך אותם ליישומים התפורים לפי צורכי המשתמש. אומנם התכנות מיועד לאנשי מקצוע, אולם באתר החברה ניתן "להוריד "מתכונים" לפי בחירה אישית, כאשר המשתמש יכול לקבוע את הפרמטרים של המתכונים.

מיקרוסופט
ד"ר לימור לחיאני

ראש צוות הפיתוח של התוכנה, ד"ר לימור לחיאני, הציגה בבוקר את הטכנולוגיה והדגימה יישומים מיוחדים. כך למשל, היא תיכנתה את הטלפון שלה באופן שבו כשהוא מקבל מטלפון מוגדר הודעת SMS עם השאלה "איפה", הטלפון שולח אליו אוטומטית את נקודות המיקום באופן המאשר לו לפתוח מיידית מפה ולראות את מיקומה. בשלב הראשון הטכנולוגיה תהיה זמינה למערכות Windows Phone בלבד, אולם בכוונת מיקרוסופט לפתוח אותה בהדרגה לכל הפלטפורמות הסלולריות האחרות. האם ה"מתכונים" יהיו אלטרנטיבה של מיקרוסופוט ל-Upps של אפל?

הסמארטפון כמכ"ם ממונע

מנכ"ל חברת iOnRoad, אייל עצמון, הציג פתרון מבוסס תוכנה המתחרה בטכנולוגיית אבטחת הנהיגה של חברת MobilEye הישראלית. חברת הסטארט-אפ הקטנה (10 עובדים) פיתחה אפליקציה לטלפון חכם המספקת לנהג התראה בכל פעם שהוא נקלע למצב סכנה בכביש: אם בגלל גלישה מנתיב הנסיעה, קירבה מסוכנת למכונית ממול, אי-שמירת מרחק וכדומה.

האפליקציה מבוססת על טכנולוגיות שהובאו בחלקן מהתעשייה הביטחונית, וכדי לעמוד במטלה צריכה לבצע פעולות זיהוי תמונה, מעקב אחר מטרות, איסוף נתונים מהטלפון ויכולת הצגת מציאות מרובדת (Augmented Reality), שכן הטלפון מציג גם את תמונת הדרך וגם התראות גרפיות.

מיקרוסופט
שרידן ג'ונס

עסקים תלת-מימדיים

מנהלת פיתוח העסקים של קו מוצרי Kinect, שרידן ג'ונס, סיפרה שחברת מיקרוסופט גילתה שהטכנולוגיה מתחילה לשמש כבסיס לפיתוחים שעליהם לא חשבה. כתוצאה מכך היא הקימה את קבוצת Kinect for Windows המאפשרת לחברות סטארט-אפ ולשותפים עסקיים לפתח יישומי חדשים המבוססים על טכנולוגיית זיהוי המחוות שבבסיס ה-Kinect (כולל הטכנולוגיה של PrimeSense הישראלית). "מיקרוסופט מאמינה בתחום הזה, וסבורה שיהיה בסיס לחידושים רבים בשוק העסקי והארגוני".

מיקרוסופט
סריקת אובייקט תלת-מימדי באמצעות מסוף Kinect Fusion

בתערוכה מוצגת טכנולוגיית Kinect Fusion המדגימה את הגמישות הטמונה בטכנולוגיה: במקום לעמוד מול מכשיר הקינקט כדי שהוא יזהה את המשתמש ואת המחוות שלו, נוטלים את המכשיר ביד ומכוונים אותו אל עצם או קבוצת עצמים. המכשיר משמש כמעין סורק תלת-מימדי המאפשר, לייצר קובץ תלת מימדי של העצמים שאותם הוא "סורק". ליכולת הזאת יישומים כמעט אינסופיים: החל ממעין גלאי נפח למניעת פריצות וכלה בזיהוי חפצים שנלקחו מחדש או מאתר מסויים.

הפנים של ישראל

מרכז המו"פ מעסיק כיום כ-600 מהנדסים וחוקרים בחיפה והרצליה. הוא מתמחה בתחומי הענן, מודיעין עסקי, אונליין, ניהול עמדות קצה ובידור. מיקרוסופט מפעילה במרכז גם את "מעבדות החדשנות" (iLabs) העוסקות בפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך. לדברי יעקובי, במספר תחומים הוא משמש כמרכז המחקר העיקרי של מיקרוסופט.

"אנחנו עדים לתופעה שקיבלה את הכינוי Computerization of IT. העובדים מביאים לעבודה את אבזרי המחשוב האישיםי שלהם, כמו סמארטפונים וטאבלטים, והדבר יוצר אתגר עצום למחלקות ה-IT. חלק גדול מהפעילות של מיקרוסופט בתחום הזה נעשה בישראל. במקביל, פעילות הסטארט-אפית שלנו משתלבת במיקרוסופט. למשל כל מוצר של מיקרוסופט שיש בו פונקציה של זיהוי פנים – מבוסס על אלגוריתם ישראלי".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , טכנולוגיות מידע