"כדי לחזות כיצד מזג האוויר יתנהג בעוד מספר דקות, החזאים מבצעים סימולציה הנמשכת מספר שבועות!"

14 מאי, 2011

הגורו דייויד קירק מ-Nvidia יציג בתל-אביב את אסטרטגיית הפצת המחשוב הגרפי ליישומים תובעניים במיוחד, בהם חיזוי מזג אוויר, חקר הגנום ומחשוב-על

הגורו דייויד קירק מ-Nvidia יציג בתל-אביב את אסטרטגיית הפצת המחשוב הגרפי ליישומים תובעניים במיוחד, בהם חיזוי מזג אוויר, חקר הגנום ומחשוב-על

הדובר המרכזי בכנס השנתי הראשון של חברת Nvidia שיתקיים ב-30 במאי במלון הילטון בתל-אביב יהיה דייויד קירק, מי שהיה במשך יותר מעשור המנהל הטכנולוגי ומפתח טכנולוגיית העיבוד הגרפי של החברה, וכיום הוא משמש כ-Fellow, כלומר, מגדיר את החזון הטכנולוגי שלה.

Nvidia Tsunami Simulation
הגמיית זמן-אמת להתפתחות צונאמי באמצעות מעבדי Tesla שבוצעה בטוקיו-טק

בראיון ל-Techtime בסוף השבוע, סיפר קירק שאחד מהנושאים המרתקים אותו כיום הוא כניסת המעבדים הגרפיים (GPU) לתחומי מחשוב חדשים אשר נחשבו עד לאחרונה לנחלתם הבלעדית של מעבדים שגרתיים (CPU).

"כל השנים התייחסו אל המחשוב הגרפי כאל תוספת חיצונית למחשוב הרגיל", אמר. "אולם ב-15 השנים האחרונות נדרשנו כל הזמן לספק ביצועים גבוהים יותר, כדי לספק חוויה ריאליסטית ויצירת תמונו פנטסטיות. הדבר הוביל לפיתוח יכולות גבוהות מאוד של מקביליות, והמפתחים החלו להשתמש בעוצמה הזאת לצרכים חדשים. התפתחה קהילת GPGPU, של מפתחים המשתמשים במחשוב גרפי לביצוע פעולות מחשוב סטנדרטיות המחשוב הגרפי המקבילי.

 KIRK NVIDIA
דייויד קירק

"אנחנו מתייחסים לכך ברצינות גדולה מאוד, ולכן בשנה שעברה הכרזנו על ארכיטקטורת CUDA, המעניקה למפתחים גישה נוחה אל משאבי המעבד הגרפי לצורך ביצוע מטלות חישוב הדורשות מקביליות גבוהה מאוד. כמעט בכל מחשב קיים היום גם מעבד גרפי, ולכן נכתבו מאוד יישומים בתוך תקופה קצרה מאוד לסביבה הזו".

מה היתרונות של מחשוב מבוסס גרפיקה?

קירק: "בתחום המדע, למשל, אין משימת חישוב מדעית שאינה כוללת מקביליות מסויימת. מעבד גרפי מסוגל לטפל בכמות עצומה של נתונים, וכמו מחדב מקבילי, הוא מעבד נותנים במהירות גדולה עד פי 100 מאשר מעבד רגיל. לכן הוא משנה את האופן שבו מדענים וחקרים מתודדים עם בעיות.

"אנחנו מצויים בקשרים עמוקים עם תעשיות הזקוקות לעיבוד מאסיבי, כמו תעשיית חיפושי נפט וגאז, וגופים העוסקים בניתוח נתונים סייסמולוגיים. מדענים העוסקים בחקר הגנום ובאלקטרודינמיקה הם משתמשים כבדים של מחשוב המבובב על עיבוד גרפי.

"תחום מעניין במיוחד הוא חיזוי מזג אוויר. כיום יש לחזאים בעיה קשה: המודל המסורתי לביצוע סימולציה של מזג האוויר הוא איטי מאוד. במקרים רבים הסימולציה אפילו יותר איטית ממזג האוויר עצמו, וכדי לחזות כיצד מזג האוויר יתנהג בעוד מספר דקות, החזאים מפעילים תהליך סימולציה הנמשך מספר שבועות! כיום אנחנו מנסים להתמודד עם האתגר בסיוע חוקרים מטוקיו אשר מפתחים מודל לחיזוי מזג אויר המבוסס על שימוש במעבד גרפי".

Nvidia Conference Israel David Kirk
Nvidia פיתחה את מנוע הגרפיקה PantaRay עבור מפיקי הסרט אווטאר

חברת NVIDIA שינתה את פני עולם המחשוב והאלקטרוניקה הצרכנית כאשר המציאה את ה-GPU ב-1999. לחברה יותר מ-1,800 פטנטים רשומים בעולם, לרבות כאלה המתייחסים למחשוב גרפי כאל טכנולוגיית מחשוב-על לצרכים מדעיים וטכנולוגיים.

הכנס מאורגן בשיתוף עם חברת SagivTech המעניקה סיוע טכני ללקוחות Nvidia בישראל.

חברת NVIDIA מיוצגת בישראל על-ידי חברת CRG.

למידע נוסף על כנס ה-GPU בישראל:

http://sagivtech.com/gpu-technology-summit.htm

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תוכנה ותכנון אלקטרוני