הושלם המהפך באפליסוניקס: מעין ונצ'רס מכרה את מניותיה בחברה

2 יולי, 2012

החברה הממוזגת תתמקד בעיקר במוצרים ובטכנולוגיות של אנדימד. בסוף החודש היא קיבלה אישור מדען ראשי למענק של 1.6 מיליון שקל לפיתוח מוצר ביתי לטיפולי עור, המבוסס על טכנולוגיית גלי-רדיו שפותחה באנדימד

בימים האחרונים הושלם המהפך בחברת אפליסוניקס (Applisonix), והיא מתחילה לתפקד כזרוע הבורסאית של חברת אנדימד (EndyMed Medical) שהשתלטה עליה.

מכשור רפואי אנדימד אפליסוניקס
מכשיר Glow מתוצרת אנדימד

חברת מעין ונצ'רס, אשר הייתה אחראית לטיפוח אפליסוניקס במסגרת החממה שלה, מכרה את כל מניותיה בחברה (7.5%) בתמורה ליותר מ-2.3 מיליון שקל. העיסקה היא פועל יוצא של עיסקת ההשתלטות של חברת אנדימד על חברת אפליסוניקס הבורסאית, מחודש נובמבר 2011.

מיקוד עסקי וטכנולוגי חדש

במסגרת העיסקה, התמזגו שתי החברות וכיום הן נסחרות בבורסה בתל-אביב תחת השם אפליסוניקס. בסיומה, מחזיקים בעלי המניות של אנדימד בכ-54% ממניות החברה המאוחדת, ובעלי המניות של אפליסוניקס יחזיקו בכ-46% מהמניות. קרן מדיקה, בעלת השליטה באנדימד, תהיה גם בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה הממוזגת ותחזיק ביותר מ-45% ממניותיה.

נרמז שבעקבות העיסקה מתוכנן שינוי במיקוד העסקי והטכנולוגי של החברה, והיא תתמקד בעיקר במוצרים ובטכנולוגיות של אנדימד. חברת אפליסוניקס פיתחה את טכנולוגיית הסרת השיער Impresa. בטכנולוגיה זו משודרת אנרגיה ממכשיר אולטרא-סאונד אל שורשי השיער והורסת אותם מבלי לפגוע ברקמות סמוכות. טכנולוגיה זו יעילה לכל סוגי השיער ולכל גוני העור. היא נוסדה בשנת 2004 במסגרת חממת מעין ונצ'רס ובסוף 2005 יצאה ממסגרת החממה והחלה לשווק את המוצר. בינואר 2007 החברה הונפקה בבורסה בתל-אביב.

אסתטיקה באמצעות התאבכות

חברת אנדימד מקיסריה פיתחה את טכנולוגיית 3DEEP לטיפולי עור אסתטיים באמצעות קרינת RF. הם מבוססים על שידור קרינה אלקטרומגנטית המחממת את אזור המטרה לצורך השמדת חלק מהתאים וחידוש צמיחת העור. בטכנולוגיית זו משודר מספר רב של קרני RF לשכבות הפנימיות של העור: שליטה מדוייקת על הפאזה והאנרגיה של כל אחת מהקרניים יוצרת תופעת התאבכות בתוך העור, הגורמת למיקוד אנרגיה באתר היעד בלא תופעות לוואי של כאבים ואדמומית ובלא פגיעה באתרים סמוכים.

בסוף יוני קיבלה החברה את אישור המדען הראשי במשרד התמ"ת לקבלת מענק פיתוח לצורך מוצר ביתי לטיפול בעור על-בסיס טכנולוגיית גלי-הרדיו שפיתחה. החברה מייעדת תקציב פיתוח של כ-4 מיליון שקל עבור המוצר החדש, מתוכו יממן המדען 40% מתקציב הפיתוח, בהיקף של כ-1.6 מיליון שקלים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית