ג'ון ברוגמן: "גם סינופסיס אימצה את חזון ה-EDA360 שלנו"

18 אוקטובר, 2010

בכנס CDNLive שנערך היום באירפורט סיטי, הציגה קיידנס את השלבים במימוש רעיון ה-EDA360 לשינוי פניה של תעשיית התכנון האלקטרוני. בין השאר, היא מתכננת שיתוף פעולה עם חברת טאואר-ג'אז

בכנס CDNLive שנערך היום באירפורט סיטי, הציגה קיידנס את השלבים במימוש רעיון ה-EDA360 לשינוי פניה של תעשיית התכנון האלקטרוני. בין השאר, היא מתכננת שיתוף פעולה עם חברת טאואר-ג'אז

קיידנס חזון
ג'ון ברוגמן, מנהל שיווק קיידנס

"האייפון שינה את התעשייה והגביר את הלחץ על חברות הסמיקונדרטורס. לכן תעשיית התכנון האלקטרוני (EDA) צריכה לספק להן פתרונות שיאפשרו להן להתמודד עם המציאות החדשה", אמר היום מנהל השיווק העולמי של חברת Cadence  ג'ון ברוגמן.

המפגש נערך במסגרת כנס DNLive שנערך באולם אבניו בקרית שדה התעופה, בהשתתפות כ-700 מבקרים מהתעשייה. במהלך הארוע הציג ברוגמן בפני התעשייה בישראל את האסטרטגיה החדשה של קיידנס, המוגדרת כ"חזון EDA360".

לדבריו, האייפון הבהיר מהי המגמה השלטת בשוק האלקטרוניקה כיום: "הלקוחות משלמים יותר תמורת היישומים מאשר תמורת קניית המכשיר עצמו. משמעות הדבר שהמאמץ העסקי המרכזי מוקדש לנושאי תוכנה ושילוביות, ולא לבעיות החומרה והסיליקון הקלאסיות. אפילו בקרב יצרניות שבבים ישראליות אני שומע שכ-60% ממאמצי הפיתוח מוקדשים לתוכנה, ורק 40% לפיתוח החומרה. זהו יחס הפוך בהשוואה למקובל בתעשייה לפני 10 שנים.

"הלקוחות שלנו, והלקוחות של הלקוחות שלנו, מצפים שאנחנו נסייע להם לפתור את בעיית התוכנה. לכן גיבשנו את המודל החדש, לפיו תעשיית ה-EDA צריכה לספק כלים ושירותים מסוג חדש לתעשיית השבבים". המודל החדש מבוסס על מתן פתרונות בשלושה רבדים במקביל: פתרונות תכנון סיליקון מסורתיים (Silicon Realization), פתרונות IP ברמת המערכת על-גבי שבב (SoC Realization) ופתרונות ברמת המערכת המשובצת והמערכת הכוללת (System Realization).

כיצד השוק מגיב לרעיון?

ברוגמן: "תעשיית הסמיקונדקטורס אינה בריאה. הלקוחות שלנו דוחקים בנו כל הזמן לספק להם פתרונות מהסוג הזה. אפילו המתחרה הגדולה שלנו, סינופסיס, אימצה את הרעיון (אולם העניקה לו שם אחר). שמעתי שלוש פעמים הרצאות של יו"ר סינופסיס, אארט דה-גוז, והוא אומר דברים זהים. כמו שאנחנו רכשנו את חברת Denali המספתחת מודולי זיכרון, גם היא רוכשת חברות עם תוכנות המשלימות את קווי המוצר".

לדבריו, ההסכמים האסטרטגיים לשיתוף פעולה שנחתמו עם חברת ARM ביוני השנה ועם יצרנית השבבים TSMC באוגוסט השנה, הם חלק מהאסטרטגיה החדשה, ונועדו להבטיח יכולות שילוב IP ותהליכי ייצור מרכזיים בפתרונות של קיידס. בין השאר, ברוגמן ינצל את ביקורו בישראל כדי לדון עם חברת טאואר-ג'אז של שיתוף פעולה דומה.

משה זלצברג קיידנס חזון
מנכ"ל קיידנס ישראל, משה זלצברג

הסכם נוסף הממחיש את הרעיון נחתם היום בין קיידנס לבין יצרנית רכיבי ה-FPGA זיילינקס (Xilinx). במסגרתו מקימות שתי החברות אתר משותף לבניית אקו-סיסטם המאפשר למתכנני ASIC ו-FPGA לאתר מרכיבי IP שנוצרו על-ידי צד שלישי וניתנים לשילוב ברכיבים המתוכננים.

לדברי משה זלצברג, מנכ"ל חברת קיידנס ישראל, כנס CDNLive ממחיש את האקטואליות של הרעיון ה-EDA360: "בהרצאות של קיידנס, אינטל ושל הלקוחות והמציגים, באו לידי ביטוי השילוב של תוכנות סיליקון, תוכנות IP ותוכנות אמבדד בתהליך הפיתוח של שבבים חדשים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני