לקראת המסחר בת-א: באטמ צופה חזרה לריווחיות ברבעון האחרון

16 אוגוסט, 2012

בשנה האחרונה החברה עברה תהליך ארגון מחדש שכלל הגדלת תחום המכשור הרפואי, הפסקת הייצור של מוצרי תקשורת ותיקים ובנייה מחדש של חטיבת הטלקום במתכונת של אגד חברות במספר תחומים: החל מפתרונות איתרנט וכלה באבטחת תשתיות ענן

המנכ"ל צבי מרום: "אנחנו נכנסים למחצית השניה של 2012 במצב טוב יותר"

צבי מרום באטמבמחצית הראשונה של 2012 הסתכמו ההכנסות של חברת באטמ (BATM) מיקנעם בכ-53.2 מיליון דולר. למרות שמדובר בירידה של 4.3% בהשוואה לשנת 2011, החברה הצליחה לצמצם את ההפסדים לרבע מיליון דולר בלבד, בהשוואה לכ-1.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל החברה, ד"ר צבי מרום, אמר שהתוצאות משקפות תקופת מעבר בפעילות החברה. "אנחנו נכנסים למחצית השניה של 2012 כשאנחנו מצויים במקום טוב יותר מאשר לפני שישה חודשים. חטיבת הטלקום הציגה מוצרים חדשים וחטיבת המיכשור הרפואי ביססה תשתית שתוביל להתרחבות ושיפור הריווחיות. אנחנו נמצאים במסלול הגעה לנקודת האיזון ברבעון השלישי, וחזרה לרווחיות ברבעון הרביעי של 2012".

מודל עסקי מבוזר

חברת באטמ היא יוצאת דופן בהיקף הפעילויות שלה. חטיבת המכשור הרפואי האחראית על 47% מהכנסותיה עוסקת בפיתוח מכשור מעבדתי לבדיקות רפואיות ובציוד לסילוק פסולת רפואית. במקביל היא גם מייצגת יצרנים שונים בתחום. חטיבת התקשורת האחראית על 53% מההכנסות מפתחת ציוד איתרנט לרשתות מטרו וכוללת מספר חברות המספקות גם שירותי תוכנה, שירותי מעקב אחר פעילות ברשתות IP ופתרונות לשוק הסלולרי.

בשנה האחרונה בוצע ארגון מחדש רחב היקף בחטיבה. החברה ביטלה את קווי המוצר הישנים ונאלצה להתמודד עם אובדן הזמנות בהיקף של 6.7 מיליון דולר בתחילת 2012 מחברת נוקיה-סימנס. הפסד ההזמנות קוזז בחלקו על-ידי עלייה של 15.5% בהכנסות מפעילות ה-IP בארה"ב, המבוצעות על-ידי החברה הבת Vigilant. פעילות הליבה בתחום האיתרנט עברה לידי החברה הבת Telco Systems, המנוהלת מיקנעם על-ידי איציק ויינשטיין, שהגיע בשנה שעברה מחברת ECTel.

החטיבה גם פועלת בתחום אבטחת הרשתות באמצעות החברה הבת Celare שהוקמה רק בחודש מאי השנה. החברה מסרה על צמיחה משמעותית בפעילות אבטחת הרשתות במיוחד לאור השימוש הגובר בארכיטקטורת מחשוב מבוסס ענן. "לאחר זכייה בחוזה בישראל, באטמ החלה בהטמעת פתרון ייחודי בתחום זה. לאור שביעות רצון של הלקוח החברה צופה כי שהתחום ייהנה מצמיחה גבוהה בשנים הקרובות.

חברת  BATM נוסדה ב-1992 על-ידי ד"ר צבי מרום. כיום היא פועלת באמצעות משרדים בישראל, ארה"ב, אירופה, אמריקה הלטינית והמזרח הרחוק, ומעסיקה כ–700 עובדים. החברה רשומה למסחר בבורסת לונדון משנת 1996, ונמצאת בשלבים מתקדמים של רישום כפול בבורסה הישראלית בתל-אביב. על-פי התוכנית, היא תתחיל להיסחר בבורסת תל-אביב בתחילת ספטמבר לפי שווי חברה של 61 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית , תקשורת