אורבימד גייסה 222 מיליון דולר להשקעה במדעי החיים ומכשור רפואי

23 אפריל, 2012

זרוע ההון סיכון המקומית OrbiMed Israel Partners תתמקד בהשקעה בחברות ישראליות המפתחות פתרונות בתחומי המכשור הרפואי, הדיאגנוסטיקה והביוטכנולוגיה. OrbiMed הייתה מהמשקיעים הראשונים בחברת גיוון אימג'ינג

חברת ההשקעות האמריקאית OrbiMed הקימה הקימה קרן השקעות בישראל בהיקף של 222 מיליון דולר.

הון סיכון
נסים דרוויש

הקרן תפעל באמצעות זרוע ההון סיכון המקומית OrbiMed Israel Partners ותתמקד בהשקעה בחברות ישראליות המפתחות פתרונות בתחומי המכשור הרפואי, הדיאגנוסטיקה והביוטכנולוגיה. הקרן הוקמה בהשתתפות חלקית של ממשלת ישראל.

התחילה בגיוון אימג'ינג ואורידיון

הקרן הישראלית תנוהל על-ידי ד"ר נסים דרוויש, ענת נשיץ ורז חימוביץ. הם יעבדו בצמוד לג'ונתן סילברסטיין וקרל גורדון, המנהלים את קרן OrbiMed העולמית, ועם המנהלת שותפה ד"ר איה יעקובוביץ. סילברסטיין היה אחראי למספר השקעות גדולות של הקרן בישראל. הוא הוביל את ההשקעה הראשונית בחברת Given Imaging ואת ההשקעה בחברת SuperDimension שנמכרה לחברת Covidien. האחרונה, אגב, הודיעה בתחילת החודש על רכישת חברת המכשור הרפואי הישראלית Oridion תמורת 346 מיליון דולר.

בעקבות העיסקה, אמר סילברסטיין שהיא מבטאת את ההתבגרות של תחום המכשור הרפואי בישראל. "אנחנו רואים הזדמנויות רבות בשוק הישראלי ועדים למספר גדל והולך של ניסויים קליניים המבוצעים על-ידי חברות ישראליות", אמר. לדבר נסים דרוויש, הקרן תשקיע בחברות המצויות בשלבים שונים בחייהן, החל משלב הסיד וכלה בשלב החברה הבוגרת.

קרן OrbiMed מניו-יורק פועלת כגוף השקה בחברות מתחום מדעי החיים ומנהלת נכסים בשווי של כ-6 מיליארד דולר. בשנת 1993 היא החלה לפעול גם במתכונת של קרן הון סיכון, המנהלת קרנות השקעה בארה"ב, סין והודו, והשקיעה עד היום ביותר מ-120 חברות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות